Особливу групу становлять пам'ятники-техніка або пам'ятники на постаментах.
У Солом'янському районі є унікальний паротяг на постаменті ФДп 20-578. Ці паротяги (первісно ІС - Іосіф Сталін, до 1962) випускалися з 1932 року. Саме цей паротяг було виготовлено 1941 року. З 1956 року він працював у Києві, базувався в депо Київ-Пас. Це - єдиний в світі повністю вцілілий екземпляр. Його було збережено за ініціативи тодішнього очільника залізниці Петра Кривоноса та 1982 року встановлено на постаменті біля залізничного вокзалу, постамент виготовив архітектор М. Кислий. Існує легенда, ніби паротяг заїхав на постамент... своїм ходом. Звісно, це лише легенда. І це підтверджує унікальне фото моменту встановлення паротягу.
Біля Політехнічного музею є ще один паротяг - 9П-17485. Такі паротяги випускалися протягом 1935-1957 років (у 1946-1957 Муромським паровозобудівним заводом). Такі паротяги використовувалися виключно на меневрових роботах, на під'їзних шляхах підприємств.
Цей екземпляр у 1954-1965 працював на Дарницькій ТЕЦ, а у 1965-1974 на ТЕЦ-3. 2001 року "Київенерго" відремонтувало та передало паротяг музею. Відтоді він стоїть на фрагменті рейок біля музею і є цікавим елементом експозиції.
Також на території Політехнічного музею - радянський танк Т-34, встановлений 2005 року. Поряд - гармата часів Другої світової війни.
Також у відкритій колекції - гелікоптер Мі-2, встановлений 2009 та літак Як-40, встановлений 2012 року.
Ще один літак-пам'ятник, а саме АН-26, стоїть біля головного корпусу Київського авіаційного інституту.
Дуже цікаво!
ВідповістиВидалити