Ви бачите діораму «Перший Київський вокзал». Виконав діораму письменник, пошуковець Ігор Мегедь восени 2024 року. І передав діораму у дар бібліотеці. Щиро дякуємо за цю роботу і цей дар!
Діорама вокзалу зроблена за небагатьма фотографіями, які збереглися. Вона не претендує на 100% ідентичність, але загалом дає уяву про споруду та інфраструктуру Київського залізничного вузла.
Як можна побачити, сама споруда вокзалу складається з центральної будівлі, в якій розташовувався парадний вхід і де були адміністративні кімнати та приміщення.
По боках симетричні будівлі залу очікування. А по боках будівлю завершували, ймовірно, будівлі з апартаментами для привілейованих осіб.
На жаль фотографій внутрішнього стану вокзалу не збереглося.
На діорамі автор розвернув фасадну частину для показу загального вигляду, але звісно, фасадна сторона була розвернута на 180 градусів.
Привокзальна територія слугувала для забезпечення направлення руху паротягів та обслуговування пасажирів потягів – як тих, що прибували, так і тих, що вирушали. Київським залізничним вузлом курсували як пасажирські так і вантажні потяги.
Автор представив на діорамі будівлі інфраструктури залізничного вузла:
- Диспетчерська вежа. Вони зазвичай використовуються для спостереження та регулювання напрямків руху.
- Будиночок стрілочника. В якому розміщався працівник-залізничник, що слідкував та корегував перемиканням шляхової стрілки, направляючи состави в потрібному напрямку.
- Пасажирський перон. На якому розміщувалися пасажири.
- Будівля складських приміщень. Де можна було розміщати різноманітне обладнання для обслуговування вузла.
- Декілька будиночків в стилі тогочасних приватних споруд київських мешканців. Можливо, робітників станції.
Немає коментарів:
Дописати коментар